Den mörka ängeln - Mari Ljungstedt

>>Hennes gråt hade jag fått leva med hela livet. Mitt innanmäte var en behållare, fylld av hennes tårar. Från det jag tog första klivet ur sängen på morgonen var jag medveten om hur det skvalpade runt därinne. Jag visste inte vad jag skulle ta mig till den dagen det rann över.<<

Vårvindar viner över Gotland när Visbys nya krongresshall invigs under ett stort kalas med över femhundra gäster. Festfixaren Viktor Algård står för det glittriga arrangemanget, men det ska bli hans sista fest. Dagen därpå hittas han mördad i byggnaden.
Kommisare Knutas letar motiv bland en grov tonårsmisshandel, en introvert fårbonde, en hemlig älskarinna och en försmådd konkurrent. Utredningen ställer honom inför tuffa dilemman, både som tonårspappa och polischef.
TV-journalisten Johan Berg drar i egna trådar och hans nyblivna fru Emma Winarve hamnar mitt i händelsernas centrum och riskerar livet. Samtidigt pågor i en lägenhet ett samtal med djupa psykologiska bottnar, ett samtal som slutar i tragedi.

www.mariljungstedt.se

BETYG: 5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0