Älskar att läsa!

Det har jag alltid gjort. Finns inget mer avkopplande än att lägga sig i sängen, soffan, bak i bilen eller någon annanstans och läsa en pocket. Kan i princip lägga mig var som helst med en pocket och bara glömma allt annat för en stund.

Ända sen jag var liten har det varit så. Har det efter pappa kan jag tänka. Han slukar böcker i samma takt som jag...=)

Har haft en längre period då jag inte haft ro att läsa men börjar nu hitta tbx. Hade mycket böcker som liten, lyckades få ihop en del även upp i vuxen ålder. Men så har jag flyttat runt en massa och det har varit jobbigt att packa ner och upp, bära och släpa runt på böckerna så dom har minskat med åren. Så till för 1 år sedan hade jag inga böcker alls, nja några men få. Men nu börjar jag bygga på samlingen igen, fast bara med pocket.

Den senaste månaden har jag läst 6 pocket hittills, främst deckare, kriminalromaner. Kan försöka mig på att lägga upp dom här en efter en oxå.

Idag fick jag hem: Stieg Larssons Millenium trilogi. Ser verkligen fram emot dom efter att ha sett den suveräna filmen: Män som hatar kvinnor.
Började direkt läsa: Till dess din vrede upphör av Åsa Larsson, har redan fastnat och har svårt att lägga ifrån mig boken...=)

Har även gjort en liten best ifrån AdLibris som jag ska hämta nästa vecka när jag får pengar.
Närmare bestämt:
Stephenie Meyer - Om jag kunde drömma - Ljudet av ditt hjärta - När jag hör din röst.
Charlaine Harris -  Död tills mörkret faller.

Ser fram emot att frossa i alla dessa pocket. Stephenies böcker ligger juh till grund för filmerna om Twilight och Charlaines böcker ligger till grund för vampyrserien True Blood som jag nyligen fått upp ögonen på.

Jo nu påminner juh denna blogg mest om en bokblogg men så kommer det inte alltid att vara...=) Fast till och från blir det säkert så. Håll till godo, kanske någon bok faller dig med i smaken. Skriv gärna lite tips till mig. Men jag läser bara på svenska och helst i pocket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0